DSG Schakelmomenten aanpassen, een veel gehoorde klacht bij originele DSG software is dat de D-modus erg snel naar de hoogste versnelling gaat.  55km/uur in 6e of 7e versnelling maakt dat elke motor eerst moet terug schakelen om te accelereren, dit zorgt elke keer voor een vertraging.

Wij kunnen de D (of S) modus zo aanpassen, dat de bak andere schakelmomenten kiest, waardoor de motor alerter reageert en brommen van de motor door (te) lage toerentallen voorkomen wordt.

Kickdown verwijderen in normale modus, in de originele DSG software activeert de DSG bak de kickdown, ondanks dat de manuele schakelstand is ingeschakeld. Deze kickdown regeling kan naar wens verwijderd worden in de manuele stand, ideaal voor bijvoorbeeld circuit gebruik. Tevens is hierbij mogelijk om het automatisch opschakelen bij ingestelde toerenbegrenzer te verwijderen. De bak zal dan de motorbegrenzer aanhouden.

En overige voordelen zijn:

  • Maximaal toerental verhogen (benzine) en maximaal toerental verlagen (Diesel)
  • Schakeltijdverkorting
  • Launch controle aanpassing
  • DSG Tuning, verhogen van de koppelbegrenzer en het verhogen van de schakeldruk, zodat de DSG bak een veel hoger koppel aankan.